perjantai 8. toukokuuta 2009

Herkuttelua :)


Meillä juhlistetaan viikonloppua aina hyvällä ruoalla :) Kouluruokaviikon jälkeen kaipaa aina jotain kunnollista safkaa jotta usko elämään palaa :D
Niin, mä en aio kaunistella asiaa, mä olen ihan toivoton syöppö. Yritän kuitenkin syödä edes vähän järkevää ruokaa, ottaen huomioon, että ihan pikkuannoksilla tämä tyttö ei pärjää. Siksipä me tehdään usein esimerkiksi salaattia. Siis tuossa kuvassahan on tuon päällä olevan broilerin alla ihan oikeasti iso keko salaattia :D Mä vaan kasaan sen noin joten ei tuo annos ihan niin lihapitoinen ole kuin miltä näyttää... Niin ja sitä paitsi, tämä oli mun päivän ainut oikea ateriani.
Huomaatteko, näin sitä alkaa heti puolustelemaan syömisiään? Toivotonta.
No, tämä ruoka on joka tapauksessa syntisen hyvää! Salaattiinhan siis tuli:
Jäävuorisalaattia
Tomaattia
Kurkkua
Ananasta
Fetaa (Kevyt)
Mango&Chili- salaattikastiketta
Broilerinsuikaleita

Ja lisäksi:
Naan- leipää jonka päälle ripottelin salaattisiemen-sekoitusta :)

Mitä sitten olisi voinut tehdä toisin? Noh, mikäänhän ei ole luomua. Meidän kaupassa on tosi huonot luomovalikoimat ja ainakin toistaiseksi niiden kalliimpi hintakin vaikuttaa ostopäätöksiin. Broileri voisi olla marinoimatonta ja joo, sitä voisi olla vähän vähemmän per annos. Marinoimaton vaan on tosi kallista eikä avo oikein tykkää sen mausta. Naan- leipähän on ravitsemuksellisesti ihan rehellinen turhuus, eli tilalla voisi olla vaikkapa ruisleipää. Mutta koska mä en muuten syökään mitään muuta kuin ruisleipää, sallin itselleni salaatin kanssa tämän epäterveellisyyden ;) Ja hei, onhan siinä päällä siemeniä!

Kaupassa meille tulee aina sellainen hetki, että aletaan miettiin kuinka kivaa olisi jos kotona olisi saatavilla jotain hyvää naposteltavaa. Luvattoman usein mukaan lähteekin esimerkiksi karkkia, mutta aina joskus on kiva heittäytyä villiksi :D Kerran avo osti Habaneroja ja taisihan tuo olla sen mielestä ikimuistoinen kokemus, mä en niitä siis suostunut maistelemaan. Tällä kerralla me kuitenkin keksittiin poimia hedelmähyllystä vähän kaikkia erikoisuuksia ja maistella niitä. Erikoisuuksista mukaan lähti litsejä, kumkvatteja, passionhedelmiä ja ananaskirsikoita sekä taviksista kiivejä ja viinirypäleitä.
Viherpeukalona mä ajattelin myös kokeilla kasvattaa kaikkien hedelmien siemenistä viherkasveja. Katsotaan miten projektissa käy!
Taidankin tästä poistua hetelmäkulho hyppysissäni makkarin puolelle nautiskelemaan herkuista... ;)

Kertokaa suosikkiherkuistanne, ruokailutottumuksistanne, hyvistä vinkeistä kevyempään ruokailuun ja kaikesta aiheeseen liittyvästä!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti